Elektronika

Możemy spojrzeć pod maskę

 

Podstawą działania mechaniki współczesnych samochodów są różnego rodzaju podzespoły elektroniczne. Najczęstszą przyczyną awarii współczesnych samochodów są właśnie awarie elektroniki bardzo często uniemożliwiające użytkowanie pojazdu. Aby prawidłowo zdiagnozować problem niezbędne są urządzenia diagnostyczne, które przez złącze diagnostyczne popularnie zwane OBDII pozwolą dowiedzieć się istoty problemu, odczytać aktualne parametry i zminimalizują koszty naprawy. Niestety producenci samochodów dalecy są od unifikacji elektroniki. Wręcz przeciwnie, nawet w obrębie jednej marki zmienia się oprogramowanie w kolejnych generacjach modeli czy sposobach sterowania. Takie rozwiązania powodują, że nie ma jednego wybitnego testera diagnostycznego i należy posiadać kilka uzupełniających się urządzeń. Dlatego u nas w firmie możemy zdiagnozować Twój samochód przy pomocy urządzenia firmy Delphi lub Hella Gutmann. W celu bardziej skomplikowanych ingerencji w oprogramowanie sterownika fabrycznego dysponujemy urządzeniami firmy ALIENTECH. Urządzenia KESS i KTAG umożliwiają kompleksową zmianę oprogramowania sterownika silnika w tym włączanie i wyłączanie poszczególnych podzespołów między innym DPF czy EGR. Sterownik nie będzie widział tych urządzeń tak jakby samochód nie był nigdy w nie wyposażony.

Dość powszechne ostatnio DPF/FAP czyli filtry cząstek stałych równie powszechnie powodują problemy z ich działaniem. Główny i powszechny problem to blokowanie się filtra cząsteczkami, które miał zatrzymywać. Producenci samochodów przewidzieli procedurę oczyszczania tego urządzenia przez wypalanie, zwiększenie temperatury w filtrze przez fabryczny sterownik silnika (realizowane jest to różnymi sposobami). Niestety często ze względu na warunki eksploatacji procedura ta nie jest wykonywana aż do momentu zablokowania filtra cząsteczkami i zapalenia się kontrolki informującej o zablokowaniu filtra a dodatkowo często do przejścia sterownika silnika w tryb awaryjny lub wręcz unieruchomienia pojazdu. Oferujemy w tym zakresie kompleksowe działania począwszy od przeprowadzania serwisowej procedury wypalania filtra, poprzez czyszczenie mechaniczne i chemiczne, aż do usunięcia fizycznego i programowego filtra w skrajnych przypadkach.

Zawór EGR obecny jest praktycznie w każdym samochodzie. W znacznej części z nich nie jest to urządzenie działające 0-1. Sterownik silnika mierzy ich otwarcie lub mierzy przepływ spalin przez zawór EGR. W związku z warunkami pracy zaworu EGR często dochodzi do ograniczania jego działania lub wręcz blokowania co oczywiście skutkuje interwencją sterownika silnika i wprowadzeniem trybu awaryjnego oraz zapaleniem kontrolki CHECK. Dodatkowo wielu użytkowników pojazdów wyposażonych w EGR spotkało się z silnym zabrudzeniem kolektora dolotowego wręcz do blokowania kanałów dolotowych. Wyczyszczenie kolektora powiązanego jest z jego demontażem a mimo to często nie udaje się tego zrobić idealnie. W starych systemach można było zablokować zawór EGR mechanicznie. Obecnie rozwiązaniem jest uciążliwe czyszczenie EGR i dolotu lub wyłącznie z programu sterownika zaworu EGR. Posiadamy urządzenia dzięki którym możemy rozwiązać i ten problem.

To tylko wybrane przykłady. Jeśli macie Państwo problem ze swoim pojazdem zapraszamy do naszej firmy.

Miło nam poinformować, że nasze wieloletnie doświadczenia z olejami firmy MOTUL postanowiliśmy usankcjonować umową z Motul Polska stając się oficjalnym dystrybutorem produktów firmy MOTUL jednocześnie mogąc zaoferować oryginalność oferowanych produktów jak i najlepsze ceny oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce firmy MOTUL.

We współpracy z firmą Motul Polska oferujemy również profesjonalną wymianę oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Automatyczne skrzynie biegów stają się coraz częstszym podzespołem we współczesnych pojazdach znajdując swoje miejsce w coraz mniejszych samochodach w celu podniesienia komfortu jazdy ich użytkowników. Ich budowa taje się coraz bardziej kompaktowa w celu obniżenia masy i rozmiarów a co za tym idzie ich konstrukcja jest coraz bardziej skomplikowana a części delikatne i narażone na uszkodzenia eksploatacyjne. Jak wielkie znaczenie ma olej znajdujący się w skrzyni nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Niestety większość producentów w celach marketingowych nie zaleca wymiany tego środka smarnego a konsekwencją najczęściej są awarie automatycznych skrzyń. Mimo znaczącego postępu w tworzeniu olejów są one tak jak i przed laty płynami, które trzeba wymieniać gdyż nawet najlepszy olej nie zlikwiduje opiłków współpracujących wewnątrz skrzyni elementów. Również temperatury panujące w skrzyni powodują, że olej traci swoje właściwości smarne. Te zjawiska powodują, że z każdym kilometrem delikatne podzespoły i części skrzyni stają cię coraz bardziej narażone na uszkodzenie. Aby te zjawiska ograniczyć należy cyklicznie wymieniać olej w skrzyni i jak większość fachowców uważa interwał wymiany nie powinien być rzadszy niż 60 tys. km. O ile w przypadku silnika czy manualnej skrzyni biegów całkowicie wystarcza tzw statyczna wymiana oleju gdyż korkiem spustowym zlatuje bez mała 100% oleju znajdującego się w podzespole to w przypadku automatycznej skrzynie sprawa już tak prosta nie jest. Zależnie od typu automatycznej skrzyni statycznie jesteśmy w stanie wymienić od 30 do 50% zawartości środka smarnego. Aby to zmienić opracowano specjalne urządzenia do dynamicznej wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów, które pozwalają na wymianę 100% zawartości oleju w skrzyni jak również mycie wnętrza skrzyni przy pomocy detergentu specjalnie dodawanego w trakcie procesu wymiany. Usunięcie zanieczyszczeń mechanicznych z wnętrza skrzyni jak również sama wymiana środka smarnego na olej o pierwotnych właściwościach spowoduje że znacząco wydłużamy żywotność skrzyni biegów.


Twoje korzyści:

Całkowita wymiana oleju przekładniowego pozwala usunąć zabrudzenia, powstające podczas użytkowania skrzyni biegów.
W czystym układzie nowy olej przekładniowy działa optymalnie i gwarantuje długotrwałe efekty.


Mechanika

Dbamy o samochód

Oferujemy pełny zakres usług mechanicznych. Od podstawowych jak standardowy serwis, wymiany zużytych części układów hamulcowych czy zawieszeń do bardziej skomplikowanych jak wymiany rozrządów czy naprawy główne silników. Doświadczenie naszych pracowników wraz z możliwościami diagnostycznymi pozwala na wykonanie szybkiej i prawidłowej naprawy co minimalizuje koszty obsługi serwisowej. Współczesne konstrukcje, szczególnie silników, osiągnęły znaczny stopień komplikacji.

Wyciągające się łańcuchy rozrządu, uszkodzone elementy napinające czy pompy olejowe, takich części w silnikach jest bardzo dużo, dodatkowo wiele podzespołów wymaga regulacji mechanicznej lub kalibracji elektronicznej. Często sprawiają problemy z eksploatacja pojazdu jak również mogą doprowadzić do zniszczenia silnika. Odpowiednio szybkie wychwycenie problemu pozwala usprawnić pojazd jak i uniknąć zdecydowanie większych kosztów remontu czy wymiany silnika.

Chiptuning

Możemy dostosować twój samochód

Dzięki urządzeniom i wsparciu firmy ALIENTECH oraz firmy ŁG Auto Serwis możemy zaproponować modyfikacje oryginalnych programów sterowników silnika. Daje nam to możliwość włączania i wyłączania wielu funkcji, którymi te sterowniki zarządzają jak również możliwość ponoszenia mocy i momentu ponad wyjściowe parametry fabryczne. W przypadku silników turbodoładowanych przyrosty momentu są znaczne, można przyjąć, że udaje odblokować się do 20% możliwości silnika zależnie od jego aktualnego stanu technicznego. Są to przyrosty bardzo odczuwalne dla przeciętnego użytkownika i w każdym przypadku potwierdzone wydrukiem z hamowni przed i po modyfikacji.

W większości silników spada również zapotrzebowanie na paliwo przy utrzymaniu dotychczasowego sposobu eksploatacji. Modyfikacje są bezpieczne ponieważ zawierają się w przedziałach przewidzianych przez fabryczne oprogramowanie sterownika silnika. Przed wykonaniem modyfikacji każdy samochód przechodzi weryfikację stanu silnika i osprzętu. W przypadkach wielu sterowników udaje się dokonać zmian przez standardowe złącze OBDII znajdujące się w pojeździe. Mamy możliwość zmian w oprogramowaniu sterowników praktycznie wszystkie pojazdy poruszające się po naszych drogach włącznie ze sterownikami firmy DENSO.

naprawa elektroniki samochodowej Warszawa

Przykładowy cennik wybranych usług

Tutaj można zobaczyć, co mamy do zaoferowania i ile za co zapłacisz

 

Usługa cena
USUWANIE FILTRA DPF
od 700 PLN
CHIPTUNING
od 1190 PLN
WYŁĄCZANIE EGR
od 390 PLN
USUWANIE OGRANICZNIKA PRĘDKOŚCI
od 550 PLN
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA
od 80 PLN
REGULACJA POMPOWTRYSKIWACZY
od 200 PLN
ROZRZĄDY DIESEL
od 400 PLN
ROZRZĄDY BENZYNOWE
od 300 PLN